HRS

poniedziałek, 21 października 2013

Powidła śliwkowe

Zaczynamy tydzień z przetworami! Od dziś przez cały tydzień, na blogu znajdziecie różne pomysły na przetwory. Co prawda to moje pierwsze zabawy z przetworami, bo nigdy wcześniej nic takiego nie robiłem, ale obiecuję, że trochę przepisów się pojawi. Dziś powidła śliwkowe, będzie też czeko-śliwka, pikantny chutney śliwkowy, żurawina oraz papryka marynowana, a to zapewne nie koniec.






Składniki:
- 4 kg śliwek węgierek












Przygotowanie:
1. Śliwki myjemy, pozbywamy się pestek i wrzucamy do garnka z grubym dnem.
2. Po ok 20 minutach, śliwki powinny puścić wodę i od tego czasu gotujemy je na wolnym ogniu, bez przykrycia przez ok. 4-5 godzin mieszając, tak aby nam się nie przypaliły. Odstawiamy do wystygnięcia.
3. Następnego dnia również gotujemy śliwki przez ok. 2-3 godziny i odstawiamy do wystygnięcia.




4. Trzeciego dnia również gotujemy całość przez ok 2-3 godziny. Powidła będą gotowe, kiedy mocno zgęstnieją i nawet na gorąco będą gęste.
5. Przekładamy wrzące powidła do przygotowanych słoików i odstawiamy do góry dnem.

S M A C Z N E G O ! ! ! 







1 komentarz:

  1. Najbardziej w tym zestawieniu pobada mi się 4 kg śliwek :) Ja jestem można powiedzieć maniakiem śliwek i szczerze przyznam, że jest to dla mnie najsmaczniejszy owoc. Jako, że nie mam zbytnio czasu aby sama robić powidła to zawsze kupuję powidła śliwkowe z https://www.herbapol.com.pl/produkt/powidla-sliwkowe bo przecież są zrobione z najwyższej jakości śliwek.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...