HRS

wtorek, 23 października 2012

Masło orzechowe

Ostatnio przeglądając różne blogi w poszukiwaniu inspiracji znalazłem pomysł na masło orzechowe.
Nigdy czegoś takiego nie robiłem więc czemu by nie spróbować?
W życiu może raz kupiłem słoik z masłem orzechowym ale to i tak było wieki temu i z tego co pamiętam zasmakowało mi.
Dziś przyszła pora na mnie i sam spróbowałem je zrobić.




Składniki:
0,5 kg orzechów ziemnych
1 łyżka oliwy z oliwek
sól


Przygotowanie:
1. Orzechy obieramy z łupinek i skórek.
2. Na patelni podgrzewamy oliwę.
3. Prażymy orzechy.
4. Orzechy przekładamy do malaksera.
5. Dokładnie przez ok 10 min wszystko mixujemy, aż powstanie jednolita masa.
6. Całość dosalamy wedle gustu i przelewamy do słoika.
7. Słoik może stać w lodówce ok. 1 miesiąca.

S M A C Z N E G O ! 


P.S. Sam jeszcze nie próbowałem, ale myślę, że może być pyszne :) Okaże się to rano.
Podobno z masłem tym można też robić dobre ciasteczka :) Postaram się coś wykombinować i się z Wami podzielę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...