HRS

niedziela, 22 grudnia 2013

Pierniczki Dr. Oetker

Święta się zbliżają wielkimi krokami, pierniczki już raz u nas na blogu już się pojawiły, co nie znaczy, że znów nie mogą.
Ostatnimi czasy byłem na warsztatach fotograficzno kulinarnych i od jednego ze sponsorów Dr. Oetkera dostałem karton wypełniony po brzegi różnymi produktami do dekoracji ciast i pierników, oraz znajdowało się w nim opakowanie pierniczków. Wystarczyło dodać masło i jajko, wymieszać i gotowe. Na opakowaniu widnieje napis, że z tego ciasta można zrobić ok 60 szt. Może, gdyby to były mikroskopijne sztuki, wielkości dołączonej foremki, to tyle sztuk by wyszło. W rzeczywistości jest znacznie mniej, ale jeżeli chciałem się pobawić w dekorowanie pierniczków z chrześnicą, nic innego mi nie było potrzebne.



Składniki:
- 1 op. pierniczki Dr.Oetker
- 100 g masła
- 1 jajo
- różne składniki do dekorowania ciast Dr. Oetkera








Przygotowanie:
1. Otwieramy gotową mieszankę do pierników i przesypujemy do miseczki.
2. Masło delikatnie rozpuszczamy i dodajemy wraz z jajkiem do wcześniej przygotowanej mieszanki.
3. Całość dokładnie mieszamy.
4. Odstawiamy ciasto na 30 minut do zamrażarki.
5. Następnie wyjmujemy, wałkujemy i wykrawamy foremki.
6. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok 10 minut.
Po wystudzeniu pierniczki dekorujemy. Aby były miękkie, można do pudełka, w którym je przechowujemy dodać ćwiartkę jabłka, które odda pierniczkom swoją wilgoć


7 komentarzy:

  1. Robiłam te pierniczki swoimi foremkami i wyszło mi ich równo 60 ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. W tym roku pierwszy raz zakupiłam ten produkt, ale nie wiem kiedy zrobić te pierniczki: tuż przed świętami czy kilka dni wcześniej?
    Pozdrawiam serdecznie Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie przed świętami, bo dłużej nie wytrzymają :P

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :) Dopiero zaczynam swoją przygodę z wypiekami, dlatego też ucieszyłam się, kiedy zobaczyłam prawie gotowe ciasto na pierniki w sklepie. Z moim roztargnieniem upieczenie czegokolwiek to nie taka prosta sprawa( kiedyś zapomniałam dodać proszku do pieczenia do ciasta bazującego na tym składniku :D:D:D), więc niezmiernie cieszę się, że istnieje coś takiego jak blogi kulinarne, z których można czerpać wiele cennych rad i wskazówek!:)

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Te pierniczki są od razu miękkie po upieczeniu?

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...