HRS

czwartek, 18 października 2012

Zupa krem z dyni - coś na halloween

Halloween coraz bliżej, więc zapewne część z Was będzie bawiła się dynią, ale co zrobić z jej wnętrzności?
Szczerze? Sam w życiu nic z tego nie robiłem, a jadłem dynię tylko ze słoika u dziadków.
Obiecałem sobie, że zacznę robić zupy i chyba najwyższy czas.
Mówią, że pierwszy raz boli... To nieprawda! Zupa krem z dyni jest tego najlepszym przykładem. Smaczna, syta, zdrowa i pożywna, a za razem banalna w przygotowaniu.
W związku z tym, że dynia dość duża była, to postaram się coś jeszcze z niej przygotować.

Zupa krem z dyni (porcja na 4 osoby)

Składniki:
0,5 kg obranej i pokrojonej w kostkę dyni
2 średnie ziemniaki
0,5 dużej cebuli
1 ząbek czosnku
1 l bulionu (ja użyłem rosołu)
oliwa z oliwek
1 łyżka curry
1 łyżeczka imbiru
sól, pieprz, cukier
natka pietruszki do posypania
jogurt naturalny

Przygotowanie:
1. Dynię, ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę.
2. Cebulę i czosnek drobno siekamy.
3. Do garnka wlewamy oliwę z oliwek, wrzucamy czosnek i cebulę.
4. Jeżeli cebula będzie zeszklona dorzucamy dynię i ziemniaki.
5. Całość chwilę dusimy delikatnie podlewając bulionem.
6. Dodajemy curry, imbir i całość dokładnie mieszamy i dusimy z 3-4 minuty.
7. Zalewamy całość bulionem i gotujemy ok 20-30 minut aż warzywa będą miękkie.
8. Następnie całość miksujemy blenderem na jednolity krem.
9. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem oraz odrobiną cukru.
10. Zupę wlewamy na talerz, dodajemy troszkę jogurtu, posypujemy drobno posiekaną pietruszką i gotowe.
11. Polecam z grzankami, bądź groszkiem ptysiowym.

S M A C Z N E G O ! ! !







4 komentarze:

  1. Baaardzo lubię krem z dyni. Nie próbowałam nigdy z cebulą i czosnkiem- będę musiała wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze to kiedyś miałam okazję próbować zupy z dyni , dlatego też od jakiegoś czasu nosi mnie z zamiarem wypróbowania jej w domu. 3 rzeczy które mnie w niej urzekły to że była: smaczna zdrowa i łatwa w przyrządzeniu.
    W ten weekend również urządzę kuchenne halloween :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio myślałem żeby zrobić taką zupkę. Dzięki Kamil za przepis :)
    Bartek (LBL).

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo dobry przepis ! :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...