HRS

piątek, 8 listopada 2013

Domowy chleb - przepis poprawiony

Jakiś czas temu na naszym blogu pojawił się przepis na domowy chleb. Już bardzo dawno go nie robiłem, a wczoraj sobie o nim przypomniałem. Również Wam chciałem przedstawić ten przepis ponownie, z małymi udoskonaleniami. Po wielu próbach wcześniej, doszedłem już do perfekcji przy robienia tego chleba. Spróbujcie go zrobić w domu, a nie będziecie żałować! Smaczny, prosty i bardzo szybko się robi.







Składniki:
- 1 litr ciepłej wody
- 1 kg mąki pszennej
- 50 g drożdży
- 1 łyżeczka cukru
- 2 łyżeczki soli
- 8 łyżek płatków owsianych
- garść łuskanego słonecznika
- odrobina mleka do wykończenia


Przygotowanie:
1. Do miski wlewamy wodę.
2. Dodajemy 1 łyżeczkę cukru i 2 łyżeczki soli.
3. Wsypujemy 8 łyżek płatków owsianych.
4. Kruszymy drożdże i wszystko dokładnie mieszamy.
5. Odstawiamy masę na 20 min w ciepłe miejsce.
6. Nagrzewamy piekarnik do 220 stopni.
7. Po 20 min. dodajemy mąkę (ja dodałem troszkę więcej niż 1 kg) oraz wsypujemy garść słonecznika.
8. Całość wyrabiamy na ciasto.
9. Blachę do pieczenia smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą.
10. Do blachy przelewamy ciasto. Można spokojnie podzielić na 2 blachy - ja robiłem 1 raz i nie miałem małej blachy, więc wyszedł mi jeden duży bochen.
11. Na wierzch smarujemy chleb mlekiem i posypujemy słonecznikiem i płatkami owsianymi.
12. Blachę wstawiamy do piekarnika na 1 godz.
13. Po godzinie chleb jest pachnący i gotowy.
14. Odstawiamy do ostygnięcia i możemy spożywać.

UWAGA: Zmiany do tego przepisu jakie należy wprowadzić, to po wymieszaniu wyrośniętych drożdży z mąką, zostawiamy ponownie ciasto na 20 minut do wyrośnięcia, sprawi to, że chleb będzie puszysty i miękki.

4 komentarze:

  1. świetne są domowe chlebki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygotowanie chleba w domu nie jest wcale trudne, a domowe pieczywo jest smaczniejsze i zdrowsze od tego, które sprzedawane jest w sklepach. Chleb to podstawa żywienia, warto więc zadbać o to, aby były to naprawdę zdrowe podstawy przepis Kamila jest do tego idealny :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Wygląda naprawdę apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...