HRS

poniedziałek, 24 czerwca 2013

8 powodów, dla których warto podróżować z BlaBlaCar

Jako, że blog jest nie tylko o gotowaniu, ale także o podróżach, a wpisu z tej kategorii dawno nie było, to nadrabiam zaległości.
Tym razem może nie tyle co o samym zwiedzaniu, a sposobie na przemieszczanie się.
Sam jakiś czas temu przypadkiem odkryłem coś takiego jak blablacar. Bardzo mocno się promują, więc zapewne nie jeden z Was miał możliwość zobaczenia tego portalu.



Generalnie zasada jest prosta - jedziesz gdzieś i jesteś kierowcą - dodajesz trasę, podajesz cenę za przejazd (gdzie zazwyczaj jest już zasugerowana przez portal) i czekasz na zgłoszenie pasażerów.
Powiem Wam szczerze, że sam już korzystałem z takiej opcji 2 razy i za każdym razem nie jechałem sam, a podróż wychodziła mi dużo taniej.
Przykładowo trasa Warszawa - Gdańsk to za osobę średnio 40 zł, wczoraj wracałem z 3 osobami więc podróż kosztowała mnie grosze.
Z drugiej strony zaś, jeżeli jesteś pasażerem i chcesz się zabrać z jakimś kierowcą - piszesz do niego za pomocą wiadomości na portalu, on dostaje sms, że taka wiadomość przyszła i dogadujecie szczegóły.
Portal w obecnej chwili jest darmowy i gorąco polecam korzystanie.

Co na + dla kierowców:
+ znaczne obniżenie kosztów podróży
+ czas mija znacznie szybciej podczas rozmowy z pasażerami
+ czasami zdarza się, że jest prośba o samo przewiezienie bagażu
+ oszczędzanie środowiska

Co na + dla pasażerów:
+ znacznie szybsza podróż niż pociągiem, czy autobusem
+ zazwyczaj wiele tańsza niż w/w
+ droga również mija szybciej podczas rozmów z kierowcami
+ możliwość odebrania i odstawienia pod dom
+ oszczędzanie środowiska

Do tej pory miałem możliwość przejazdu z 6 różnymi osobami i minusów nie odnajduję, chociaż podczas rozmów z każdą osobą (trafiały się samotne dziewczyny) i pytaniu czy się tak nie bały, bo można trafić na jakiegoś psychopatę, to jednak weryfikacja poprzez nr tel, facebook czy email daje jakąś tam minimalną gwarancję bezpieczeństwa.

Rejestracja na portalu jest banalnie prosta i trwa kilka sekund.
Więcej informacji:

2 komentarze:

  1. Łukasz Rajzer9 grudnia 2014 22:40

    Cześć,
    społeczność blablacarowiczów, czy uogólniając carpoolowiczów stale na świecie rośnie, co cieszy. Ja używam blablacar od ponad 14 miesięcy, jako kierowca i zaoferowałem już 179 przejazdów. Opisałem dzisiaj swoje doświadczenia pod tym adresem: http://rankomat.pl/aktualnosci/blablacar-i-600-zl-oszczednosci
    W sumie podobnie podszedłem do wad i zalet, ale nie zauważyłem takiej jak ekologia, więc jeśli masz ochotę zapraszam do skomentowania artu. Może masz obecnie więcej doświadczeń w temacie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. blablacar jest już płatny, ale na szczęscie numery telefonów można podejrzeć na xblablacar.pl :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...