HRS

niedziela, 1 grudnia 2013

Ciasto zebra

Dziś jeden z moich ulubionych przepisów z dzieciństwa ciasto zebra. Mama robiła je zawsze w niedziele bo było proste szybkie i bardzo smaczne. Wyglądem pozytywnie wyróżnia się wśród innych ciast. Jest bardzo efektowne: po przekrojeniu zachwyca pięknymi, czarno-białymi paskami przypominającymi paski zebry. Moja córka była zachwycona !!!!










Składniki:

-5 jajek
-2,5 szklanki mąki
-1 i 1/4 łyżeczki  proszku do pieczenia
-1,5 szklanki cukru
-cukier waniliowy (2 łyżki), ekstrakt (1 łyżka) lub  aromat (2 krople)
-1 szklanka oleju
-1 szklanka wody gazowanej
-2-3 łyżki kakao



Przygotowanie:

1. Jajka ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym za pomocą miksera. Stopniowo dosypujemy mąkę, cały czas ucieramy następnie wlewamy olej, mieszamy ciasto mikserem, aż połączą się składniki.
2.Stopniowo wlewamy wodę, mieszamy, aż połączą się składniki.
3. Dodajemy proszek do pieczenia i jeszcze raz, na małych obrotach, ucieramy całość mikserem.
4. Masę dzielimy na dwie równe części.
5. Do jednej części masy dosypujemy kakao i dokładnie mieszamy łyżką.
6. Do natłuszczonej i obsypanej mąką formy wlewamy obydwie masy: naprzemiennie białą i brązową.
7. Wstawiamy ciasto do piekarnika nagrzanego do 200 °C i od razu zmniejszamy temperaturę do 180 °C. Pieczemy przez ok. 50 minut, nie otwierając piekarnika w trakcie pieczenia. Pod koniec sprawdzamy drewnianym patyczkiem czy ciasto jest gotowe.






SMACZNEGO !!!



12 komentarzy:

  1. Uwielbia zebrę, ta wygląda wspaniale.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiałam kiedyś zebrę, pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dzięki za miłe słowa, ciasto jest rewelacyjne :) Kto nie próbował musi je zrobić koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie szukałam przepisu...jutro mam gości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dzis je bede robic :-)
    dzieci ida o 19spac a ja sie biore do roboty ze szwagierka :-) potem dam znac jak wyszlo :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc prosimy o zdjęcie gotowego ciasta :) Wrzucimy na FB:)

      Usuń
  6. Przepis wspaniały. Zrobiłam. Zebra zniknęła ze stołu bardzo szybko. Spodziewałam się takiego efektu ale nie aż tak szybkiego... :D
    Pozwoliłam sobie wykorzystać przepis u siebie na bliku. Oczywiście zamieściłam link do Twojego bloga.
    Dziękuję za tak pyszny przepis. :*

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja mam problem z tym ciastem ,w środku zawsze wychodzi mi zakalec 😣. Może ktoś podpowie czemu ?

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...