HRS

czwartek, 5 grudnia 2013

Słodko-kwaśny sos chilli

Bardzo lubię skrzydełka z kurczaka w sosie chilli słodko-kwaśnym firmy Tao-Tao. Sos ten również jest pyszny w kuchni chińskiej, np. z sajgonkami.
Postanowiłem sam stworzyć taki sos i wyszedł naprawdę pikantny i naprawdę dobry.









Składniki:
- 3 papryczki chilli (jeżeli wolicie mniej pikantną dodajcie tylko 1 papryczkę)
- 100 g cukru
- 100 ml octu
- 300 ml wody
- 1/4 łyżeczka soli
- 3 ząbki czosnku
- łyżeczka mąki ziemniaczanej




Wykonanie:
1. Z papryczek usuwamy gniazda nasienne, ale ich nie wyrzucamy, całość przekładamy do blendera.
2. Dodajemy 3 ząbki czosnku i całość blendujemy.
3. Do garnka wlewamy wodę, ocet oraz dodajemy sól i cukier.
4. Mieszamy zawartość blendera z zalewą i zagotowujemy.
5. W szklance rozrabiamy mąkę ziemniaczaną z wodą i wlewamy do pozostałych składników.
6. Całość mieszamy i przelewamy do słoika.
7. Po wystygnięciu sos zgęstnieje i będzie gotowy. Można go również zakręcić i zostawić na kilka dni, aby smaki się przegryzły.

 S M A C Z N E G O ! ! ! 

10 komentarzy:

  1. mojemu mężowi by taki na pewno spasował wiec zapisuję przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie musi być jak najłagodniejszy hehe
    A jak długo możemy trzymać taki sosik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj nie wiem nawet ile taki wystoi, bo robiłem po raz pierwszy:) Polecam max 1 papryczkę i trochę mniej octu:)

      Usuń
  3. Uważasz, że sprawdzi się do pizzy?

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze chciałam sama zrobić taki sos, dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis perfekcyjny takiego przepisu bardzo długo szukałem - Dziękuję za udostępnienie dla innych :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...