HRS

środa, 11 grudnia 2013

Zapiekanka ziemniaczana z kiełbasą, boczkiem i warzywami

Lubicie zapiekanki ?? Ja uwielbiam pod każdą postacią. Dziś taki obiad na szybko bo pracy jak zwykle jestem zabiegana również. Zapiekanka bardzo prosta sycąca i wiejska za sprawą boczku i kiełbasy. Pięknie się prezentuje a jeszcze lepiej smakuje i musicie mi wierzyć a na 100% wypróbować.













Składniki:

-ok. 1,5 kg ziemniaków
-500 g kiełbasy (część kiełbasy można podmienić na boczek)
-4 duże cebule
-3-4 ząbki czosnku
-1 czerwona papryka
-ok. 300 g pieczarek
-1/2 łyżki smalcu lub oleju do smażenia
-1 duży kubek (ok. 350-400 g) kwaśnej, gęstej śmietany
-2 całe jajka
-ok. 200 g żółtego sera
-1 łyżeczka ziół prowansalskich


Przygotowanie:

1. Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie. Uważamy aby ich nie rozgotować. Gdy wystygną kroimy w plastry i odkładamy do miseczki.
2. Kiełbasę i boczek kroimy w kosteczkę.
3. Cebulę i paprykę kroimy w większe kawałki.
4. Siekamy drobno czosnek.
5. Pieczarki kroimy w plasterki lub ósemki jak kto woli.
6.Rozgrzewam patelnię, dodajemy tłuszcz i na wrzucamy kiełbasę z boczkiem. Smażymy na średnim ogniu przez kilka minut, aż się delikatnie zrumieni. Wtedy dodajmy cebulę oraz drobno posiekany czosnek, paprykę i pieczarki. Co jakiś czas mieszając, smażę na dość ostrym ogniu, aż cebula się zeszkli, a pieczarki puszczą sok.
7. Przygotowujemy sos do zapiekanki. Do miski wlewamy śmietanę, wbijamy jajka i dodajmy starty na tarce o grubych oczkach żółty ser oraz zioła prowansalskie i dokładnie mieszamy.
8. Rozgrzewam piekarnik do 200 st. C.
9. Naczynie smarujemy tłuszczem i dno wykładamy ziemniakami dość szczelnie, następnie tworzymy warstwę z farszu. Na nią znowu ziemniaki i warstwę farszu. Całość polewamy gotowym sosem.
10. Wstawiamy do nagrzanego do 200 st. C piekarnika i pieczemy przez 20-30 minut, aż zapiekanka z wierzchu się zrumieni. Odstawiamy na 10-15 min do wystygnięcia i możemy jeść.


SMACZNEGO 




11 komentarzy:

  1. Fajne oryginalne danie, podoba mi się. Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pyszne :) Mysle ze czesto bede robil taka zapiekanke :):)
    \

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis wydaje się być łatwym w realizacji. Z miłą chęcią wypróbuję. Z jakimi wędlinami robicie? Bo ja ufam wyrobom Kani.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja ostatnio robilam wg domowego przepisu podobna zapiekanke. wtedy wpadl mi w reke boczek kani. wyszlo ok. a kielbase wrzucilam ta z biedronki. nie pamietam jak sie nazywala

    OdpowiedzUsuń
  5. a co sadzicie o seriibez? bo ja chce zrobic z takim boczkiem ale nwm czy bedzie pasowac :/

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie ją jem... wyszła pyszna

    OdpowiedzUsuń
  7. Z hiszpanska Chorizo zamiast kielbasy jest super

    OdpowiedzUsuń
  8. ...tylko niech nikt czasem tej Chorizo nie smazy. Usmazyc bekon z cebula i papryka (ja dodaje jenda super ostra chilli) a chorizo pokroic bardzo cienko, najlepiej taka cienka w petku, nie taka gruba jak salami, i dodac do reszty jako extra warstwe, (w tej wersji pieczarki mozna zignorowac). Przy przyzadzaniu dobrze jest wypic szklaneczke Tempranillo a reszte butelki skonczyc po konsumpcji. Ide bo sie dopieka

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój chłopak uwielbia dania z boczkiem, będzie zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda apetycznie. Ja uwielbiam z kiełbasą i boczkiem :)
    Chociaż ważne jest to aby wiedzieć jak zrobić zapiekankę ziemniaczaną bo ja np. zawsze odrobinę obgotowuję ziemniaki.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedzenie bloga :)
Prosimy o pozostawienie śladu po sobie w postaci opinii :) Anonimowi niech zostawią swoje imie.
Dziękujemy za wszystkie komentarze

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...